Stage winner Viking Tour 2014
is leeg
Facebook
 

M5 M-Racer

Naar boven
M5 M-RacerMet deze nieuwste lijkt volgens de filosofie van M5 echt alles op zijn plaats te zitten

  • Compacter kan niet en daardoor is er sprake van een zeer stijf frame
  • Grote wielen voor de laagst mogelijke rolweerstand en maximaal comfort
  • Laagst mogelijke zitpositie bij grote wielen: 41 cm
  • Wielbasis van 123 cm, resulteert in een uiterst strak sturende fiets
  • 3 x 2 punts stoelbevestiging voor stijvere stoel-frame verbinding
  • Lange buitenkabels gaan in aparte gesoldeerde buisjes door het hoofdframe
  • Door uitgekiende geometrie hebben M5 ligfietsen compacte en stijve stuurpennen die zorgen voor zoveel mogelijk "ellebogen binnenboord"
  • Vanwege M5's unieke historie op het gebied van wereld(uur)records => zelf ontwerpen, zelf bouwen, zelf rijden, krijgt u gegarandeerd de zuinigste fiets die er rondrijdt op één na, namelijk de M5 Carbon High Racer!

Want ga maar na: waar vind je een fiets met zo'n comfort en die met slechts 250 Watt maar liefst 48 km/u rijdt?
Nog even ter herinnering: een standaard "rechtop-tegen-de-wind fiets" rijdt met dezelfde hartslag 29 km/u, racefiets in de beugels: 35 km/u... Het gaat M5 niet alleen om topsnelheden maar bij een bepaalde snelheid een zo laag mogelijk energieverbruik. Dat laat zich ook rechtstreeks vertalen in dagetappes: 128 km in dezelfde tijd als 80 km! Wie wil dat nu niet?

Ofwel M5: "the Optimal Challenge!"

  • De matzwarte M-Racer toont meer ruimte tussen stoel en achterwiel door de montage van een kleinere maat kuipstoeltje.
    De standaard Cr-Mo voorvorken hebben een aeroprofiel en zijn speciaal aangemaakt voor M5.
    Voor personen met een binnenbeenlengte vanaf +/- 80 cm kan al met een 26" voorwiel gereden worden en dat zonder crank/wiel overlap! Met een 28" voorwiel kan gereden worden met een binnenbeenlengte van af +/- 85 cm.
  • De "dormant blue" M-Racer op de foto heeft de wielmaten 26/28 (ETRTO 571/622). Het gewicht met carbon vork en stoel komt op 12,4 kg. Reken voor de standaarduitvoering op 1800 gram extra. Verder: lange kabels lopen binnen het hoofdframe door aparte dunwandige buisjes.
    Nog meer details: verzonken kettingrolbout en uiteraard zijn de compacte rvs flexpipes bij het stuur standaard


Versie A: 26"/26" (ETRTO 559/559), schijfremmen, 2375 Euro
Versie B: 26"/28" (ETRTO 571/622), side-pull remmen, 2375 Euro
Versie C: 28"/28" (ETRTO 622/622), side-pull remmen,incl. full carbon voorvork, 2495 Euro
M5 M-RacerM5 M-Racer

versie A: € 2.375,00 [In winkelwagen]

versie B: € 2.375,00 [In winkelwagen]

versie C: € 2.495,00 [In winkelwagen]

Zithoogte 41 cm (model A + B) 43 cm (model C)!
Wielbasis 123 cm
Lichaamslengte vanaf 175 tot 210 cm
Brackethoogte 24 cm boven zithoogte
Gewicht vanaf 12,4 kg
Zithoek vanaf 17 graden tot 27 graden
Stuurpenhoek vier verschillende hoeken mogelijk, 120, 127, 134 of 145 graden
Stuur bovenstuur
Afmontage 105/Avid (model A), 105 of SRAM Rival (model B + C) of optioneel
Commandeurs SRAM Attack Twist Shifters 9.0
Frame & voorvork chroom-molybdeen (optie carbon voorvork is minus 450 gram)
Lak tweevoudige metallic poederlak, matzwart (model A), blauw (model B +C)
Opties lichtgewicht alu-drager (600 gram) met dichte bovenplaat en geïntegreerd achterlicht (LED),carbon hoofdsteun, hoge aerovelgen etc.
Er kunnen geen rechten ontleend worden aan de informatie op deze site.© Copyright 2003 - 2017 M5 Ligfietsen / Vipers
Nieuws
Video
Modellen
M5 Lightweight bike parts
Carbon Specials
M5 Specials
Overige producten
Dealers
Waarom een M5
Wedstrijden en records
Onze klanten
Contact
Minimal Bike
2-SPOKE
M5 Pro
Bram Moens
 Modellenoverzicht
 Shock Proof 406 CrMo
 Shock Proof 451 CrMo
 Shock Proof 559 CrMo
 City Racer
 City Cruiser
 Carbon Low Racer
 M-Racer
 CrMo Low Racer
 Carbon High Racer
 Carbon Medium Racer
 26/26 en 26/20 Bovenstuur
 26/26 en 26/20 Onderstuur
 CMPCT
 Tandem
 Handbike
 Speciale aanbiedingen
 Huur een M5
 Kleurenoverzicht