Wereldprimeur? |
2 maart 2016 | ![]() |
Dhr. Halbertsma, 90 jaar, en sinds zaterdag M5 Carbon High Racer berijder. Na deze 72- en 90 jarigen mogen ook de jongeren weer;) | ||
![]() En nee, er zijn geen tips nodig voor een vlotte start. Even een paar korte ritjes om te kijken of stuurpenhoek en zithoek goed zijn en dat was het. Nadat deze aangepast zijn volgt er een wat uitgebreidere testrit in de polder met zijn kleinzoon op een test CHR en ondergetekende op de eigen limoen CHR. Het is zonnig, koud en er staat een snoeiharde wind. We laten dhr. Halbertsma het tempo bepalen en met die tegenwind gaat het dan nog steeds zo'n 18 km/u...Voor de wind op de terugweg rijden we gewoon 30. Belangrijkste voor heer Halbertsma is comfortabel en prettig kunnen fietsen en inderdaad: door heel weinig energie te hoeven leveren op de M5 Carbon High Racer wordt hieraan ruimschoots voldaan. Zijn fietsende vrienden hebben inmiddels allemaal een electrisch ondersteunde fiets. Maar zoiets is niet aan dhr. Halbertsma besteed: Niet comfortabel genoeg. Door te kiezen voor de lichte (9 kg) en lichtlopende ( 2 x 28 inch wielen) Carbon High Racer hoopt hij weer goed mee te kunnen rijden.Tot nu toe gebruikte hij daarvoor zijn inmiddels 17 jaar oude M5 Blue Glide, maar ja die was nu een beetje oud en zwaar aan het worden... Voor de wat langere meerdaagse afstanden is de M5 CHR uitgerust met de nieuwste Carbon Tail Bag van 21 ltr. Deze voegt slechts een halve kilo toe aan de fiets maar helpt het energieverbruik nog meer te verlagen. Het crankstel is uitgevoerd met wat kleinere bladen dan gebruikelijk, dit om de versnellingsstapjes wat kleiner te houden, maar met 42-11 als grootste en 24-36 als kleinste verzet is het bereik sowieso enorm. We zijn zeer benieuwd naar de komende reiservaringen van hem! www.pzc.nl/regio/walcheren/90-jarige-schaft-supersnelle-ligfiets-aan-1.5768754#comments >> | ||
![]() ![]() ![]() | ||
Down under is het zomer... |
14 februari 2016 | ![]() |
![]() Of deze! deze video. | ||
ORTLIEB Ligfietstassenset in de aanbieding! |
6 november 2015 | ![]() |
![]() Verkrijgbaar in zwart/zwart en rood/zwart voor de ongelofelijke prijs van 189 Euro per set | ||
![]() | ||
Zuid Koreaanse M5 Carbon High Racer klanten |
26 oktober 2015 | ![]() |
![]() Hier wat foto's van M5 klanten uit de regio rond Seoul | ||
![]() ![]() | ||
En nog een mooie uit de baai van Dieppe in Frankrijk... |
26 oktober 2015 | ![]() |
![]() | ||
Laatste 6 superstrakke M5 stroomlijnkuipen beschikbaar! |
5 oktober 2015 | ![]() |
Voor de prijs van een goed achterwiel een high-tech kuip | ||
![]() De prestaties van deze kuip bij 250 Watt zijn 72.6 km/uur (vlakke weg, geen wind). Deze waarden zijn in 1995 officieel gemeten in de windtunnel van Marknesse (NL) Behalve als gebruik voor een tweewielerkuip zijn deze kuipen ook bijzonder geschikt voor o.a. opleidingen die bezig zijn met een project als zuinigheidsraces. De stroomlijnkuipen kunnen met weinig moeite aangepast worden voor een driewielig voertuig, al of niet elektrisch ondersteund. Deze zeer degelijk en strak gebouwde kuipen zijn gemaakt van glasfiber met polyester en afgewerkt met een prachtig glanzende gelcoatlaag in licht of iets donkerder zeegroen. De afmetingen van de kuipen zijn: 260 x 91 x 54.5 cm. ( l x h x b). Gewicht is rond de 7 kg. Prijs per stuk voor deze bijzondere kuipen komt op slechts 650 Euro! | ||
![]() ![]() ![]() | ||
Mont-Ventoux, bergaf 107 km/u met de M5 Carbon High Racer |
5 oktober 2015 | ![]() |
...een waar gebeurd verhaal uit Frankrijk door Patrick Proesmans | ||
![]() Het gewichtsverschil tussen de rijders is echter veel groter. Ik ben helaas diegene die veel te weinig sport en met mijn 1.76 m zet ik toch 87 kg op de weegschaal neer... De andere vier hebben weer allemaal goed getraind en zitten mooi onder de 80 kg. Van Bedoin aan de typische startplaats, de fontein, naar de top via Chalet Renard is zo'n 21 km. Het topje ligt boven de 1.900 meter in het eenzaam verlaten maanlandschap. Het verdict, twee man voor mij, jongens die continue trainen heel het jaar door, en twee man van het normale kaliber achter mij. Ik was dus derde boven in 2 uur 17 minuten en was daar gezien mijn slechte conditie best gelukkig mee. Enkele jaren en 10 kg geleden heb ik hetzelfde traject met mijn ligfiets nog net binnen de 2 uur gereden. Vervolgens bergaf naar Malaucene... haha, dat lag me natuurlijk wel. Na een halve minuut zag ik de 4 musketiers al uit mijn spiegeltje verdwijnen. Ze reden rond de 65 tot 70 km per uur op de rechte stukken terwijl ik continu moest remmen opdat ik niet boven de 90 km per uur zou gaan. Plots zag ik in de verte een racefiets die blijkbaar elke bocht en hoek daarboven kende. Dit moest iemand uit de buurt zijn, de man gooide zich in elke bocht en maakte zich zo klein mogelijk. Aangezien ik het terrein niet kende bleven we op de steilste stukken vrij dicht bij elkaar. Ik stak hem wel vlot voorbij en liep vlot uit wanneer het rechtdoor ging maar voor elke bocht remde ik veel harder dan hij zodat hij terug wat dichter kwam. Na ongeveer 5 km begon de hellingsgraad onder de 10 procent te zakken en werden de rechte stukken wat langer. Ik kon dan ook in alle veiligheid mijn paard loslaten en hem laten gaan. 107 km per uur zag ik op mijn Garmin GPS horloge verschijnen, de lokale jongen was verdwenen. Toen ik in het dorp van Malaucene aan het wachten was op mijn vrienden kwam de racer circa 10 minuten later ook aan en stopte naast mij. Ik stond te kijken in de etalage van een fietswinkel en hij sprak me aan in het Frans. Het was inderdaad een buurtbewoner en hij vertelde me dat hij in die 20 jaar dat hij tientallen keren per zomer de Mont Ventoux had beklommen nog nooit iemand had tegengekomen die hem in het naar beneden rijden was voorbijgestoken. Zijn bijnaam was naar het schijnt Roi de la Montagne wat zo veel betekent als koning van de berg. Wist ik veel ocharme...ik had het hem anders wel eens gegund. Best grappig dat deze fervente racer, die nog nooit een ligfiets had gezien in zijn hele leven, ineens de duimen moest leggen... | ||
Heer Bouman (73) en vele andere M5 klanten weer bijna klaar voor 18e Paris-Brest-Paris 2015 editie |
15 augustus 2015 | ![]() |
![]() J. Bouman met zijn eerdere M5 Shock ProofVoor J. Bouman wordt het reeds zijn 3e deelname en deze keer is zijn fiets een blauwe M5 Carbon High Racer met daarop een meer dan royale Carbon Tail Bag van wel 60 liter inhoud. Maar... behalve inhoud zorgt deze ook voor de nodige verminderde luchtweerstand wat over zo'n afstand en met die leeftijd heel nuttig is. Sinds zijn overstap van een M5 Shock Proof met 26 inch wielen naar de Carbon High Racer is zijn kruissnelheid wel met 6-8 km toegenomen en het gewicht wel gehalveerd. inclusief alle opties: schijfrem, Son dynamonaaf en Tail Bag plus allerlei andere kleinere attribuutjes is het gewicht blijven hangen op 11.5 kg. Geinteresseerd in het verloop van de koers? De heer Bouman, suivi.paris-brest-paris.org/F035.html en ook andere deelnemers zijn via hun deelnamenummer rechtstreeks te volgen via de site van de organisatie. En ja, waarom doen mensen o.a. zulke meer extreme dingen? Een mooie quote hiervan vond ik in Jaap's afsluitende zin: Het belangrijkste blijft natuurlijk het fietsplezier, maar vooral ook het gevolg ervan: een goede conditie zodat je er in het dagelijks leven niet tegenop ziet om dingen aan te pakken. | ||
Anja's nieuwste |
12 augustus 2015 | ![]() |
![]() Een meevaller was dat ik gebruik kon maken van een bestaande carbon achtervork uit het tijdperk van de M5 TICA Low Racer. Mooi licht (320 gram) en bespaart een hoop werk. De stoelsteunen kon ik lenen van de M5 Carbon High Racer.De gevormde profielen konden klein blijven omdat het gewicht van de berijdster ook niet hoog is. Eindresultaat was daardoor een lichte fiets (8.3kg) met de bekabeling binnendoor. | ||
Robert Carlier als 6e gefinished in Istanbul van de totaal 174 deelnemers |
2 augustus 2015 | ![]() |
In een bloedstollende laatste rijnacht met lekke banden, omrijden etc. is Robert Carlier heden de 6e augustus net iets na 03.00 uur gefinished aan de Bosporus in Istanbul in een rittijd van net iets meer dan 12 dagen!! Gewoon 320 km per dag en dat 12 dagen lang..... |
Nieuws |
Video |
Modellen |
M5 Lightweight bike parts |
Carbon Specials |
M5 Specials |
Overige producten |
Dealers |
Waarom een M5 |
Wedstrijden en records |
Onze klanten |
Contact |